فیروزه ناب برندهای طلای ایتالیا و شناخت 10 شرکت برتر طلا جواهر ایتالیایی - فیروزه ناب

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، زمانی که صحبت از انواع اکسسوری و زیورآلات به میان می‌آید، همواره نام چندین برندطلای ایتالیایی نیز به چشم می‌خورد. ایتالیا کشوری با فرهنگی غنی است و به‌عنوان یکی از مهدهای کهن هنر شناخته می‌شود.

شاید درخشش جواهرات و طلاهای ساخته‌شده در این کشور به دلیل زیبایی‌شناسی خاص هنرمندان ایتالیایی باشد. در میان تمامی این برندهای ایتالیایی، برخی از آن‌ها هستند که محبوبیت بیشتری دارند. در ادامه نگاهی به محبوب‌ترین برندهای طلای ایتالیا می‌اندازیم.

برند بولگاری Bulgari

برند بولگاری یکی از معروف‌ترین برندهای ایتالیایی است. این برند قدمتی نزدیک به ۱۴۰ سال دارد. این قدمت تجربه‌ای بی‌نظیر درزمینه طلا و جواهر را برای این شرکت به‌همراه داشته و آن را تبدیل به نمادی برای طلا و جواهرات ایتالیا کرده است.

برند بولگاری Bulgari - برندهای طلای ایتالیا

محصولات شرکت بولگاری معمولاً گران‌قیمت بوده و مشتریان خاص خود را دارند. این شرکت می‌توانست در لیست گران‌ترین برندهای معروف طلای ایتالیا باشد؛ اما محبوبیت چشمگیر این برند تاریخی سبب شده تا این شرکت در لیست محبوب‌ترین برندهای ایتالیایی فعال در حوزه طلا و جواهر قرار داشته باشد.

این شرکت که برای اولین‌بار در سال ۱۸۸۴ میلادی فعالیت خود را در بازار طلا و جواهرات ایتالیا آغاز کرده، به تولید زیورآلاتی مانند انگشتر، گوشواره، گردنبند و دستبند می‌پردازد. البته این برند به دو دلیل شهرت بالایی دارد. ست‌ها و مجموعه‌های Serpenti یا مارها که مجموعه‌ای الهام گرفته از مار و کارشده با سنگ‌های بسیار قیمتی و الماس‌های رنگارنگ و گران‌بها است، اولین دلیل شهرت این مجموعه بوده و فعالیت در ساخت و تولید ساعت‌های باکیفیت و خاص یا عطرهای بادوام از دیگر دلایل شهرت این برند است.

برند روبرتو کوین Roberto Coin

برند روبرتو کوین نسبت به رقیب کهن‌سال خود بسیار جوان به نظر می‌آید. شرکت روبرتو کوین برای اولین‌بار در سال ۱۹۹۶ فعالیت خود را آغاز کرده و به همین دلیل کمتر از ۳۰ سال از زمان تأسیس آن می‌گذرد. این برند نگاهی نو را وارد دنیای قدیمی طلاهای ایتالیا کرده است.

برند روبرتو کوین Roberto Coin - برندهای طلای ایتالیا

مجموعه‌های این برند به دلیل درخشش بالا شهرت دارند؛ ولی بیشترین شهرت مربوط به جواهراتی با سبک و تم حیوانات است. برند روبرتو کوین بخشی از لیست گران‌قیمت‌ترین برندهای طلای ایتالیا را نیز به خود اختصاص داده است. این برند به دلیل استفاده از متخصصان در تولید محصولات خود، همواره جزوی از پیشتازترین صادرکنندگان طلا و جواهر از ایتالیا به سراسر دنیا بوده است.

برند دامیانی Damiani

برند دامیان یا دامیانی در گذشته یک برند کوچک و خانوادگی بود. این برند خانوادگی شهرت خود را به دلیل ساختن شاهکارهایی مینیاتوری به دست آورده بود. این شرکت که در سال ۱۹۲۴ میلادی تأسیس شده، در ابتدا یکی از تأمین‌کنندگان جواهرات خانواده سلطنتی ایتالیا بوده است. بعدازآن ظاهر خاص و آراسته محصولات این برند، باعث شهرت دامیان در بین نخبگان، خانواده‌های سلطنتی، اشراف و ثروتمندان ایتالیا شد.

برند دامیانی Damiani - برندهای طلای ایتالیا

دامیان مجموعه‌ای به نام رؤیای متروپولیان دارد که از نمادین‌ترین طراحی‌های این برند محسوب می‌شود. این برند نیز همانند بسیاری از برندهای طلای ایتالیا فقط درزمینه جواهرات و طلا فعالیت نداشته و به تولید ساعت نیز می‌پردازد. شرکت دامیانی در سال ۲۰۰۲ به محبوبیت جهانی رسید. تخصص این مجموعه بیشتر در تولید حلقه و ساعت است. این شرکت تا به امروز توانسته ۱۸ بار جایزه بین‌المللی الماس را سهم خود کند.

برند پالیرو Palmiero

این برند هم یکی دیگر از برندهای خانوادگی ایتالیا است. شهرت این برند بیشتر به‌خاطر ترکیب‌بندی خاص محصولات آن است. مشتریان این برند سلیقه خاصی دارند و طراحی‌های این برند همه‌پسند نیست. برند پالیرو در سال ۱۹۶۷ تأسیس شده است و بیش از ۵۰ سال قدمت دارد. این برند فعالیت خود را به حوزه جواهرسازی محدود کرده است.

برند پالیرو Palmiero - برندهای طلای ایتالیا

پالیرو به استفاده از سنگ‌های قیمتی در تولید طلای ایتالیا شهرت دارد. برند پالیرو پیش از ورود به حوزه ساخت جواهرات و در ابتدای فعالیت خود، به‌عنوان مجموعه فروش سنگ‌های قیمتی شهرت داشته است. محصولات تولیدی این برند شامل انگشتر، گوشواره و گردنبند می‌شود. طلا و جواهر تولیدی پالیرو توجه خاص‌پسندان و مشکل‌پسندان را به خود جلب می‌کند.

برند بوچلاتی Buccellati

برند بوچلاتی یا بوسلاتی یکی دیگر از برندهای طلای ایتالیا بوده که به نسبت بیشتر رقبای خود جوان و نوپا است. این برند به سبک متمایز خود در تولید طلا و جواهر شهرت دارد. بوچلاتی زیورآلاتی شیک و عامه‌پسند را روانه بازار می‌کند. ویژگی‌ خاص محصولات این برند حکاکی نقش بسته روی محصولات آن است.

بوسلاتی که کار خود را از سال ۱۹۱۹ شروع کرده، در ابتدا به تولید جواهرات گران‌قیمت پرداخته است. بعد از سال ۲۰۱۴ که شهرت این برند در سطح جهانی گسترش پیدا کرد، برند بوچلاتی حوزه کاری خود را گسترش داد و به تولید ساعت یا محصولاتی از جنس نقره هم پرداخت.

نگاهی ویژه به برترین‌ها

تا به اینجا محبوب‌ترین برندهای طلای ایتالیا را بررسی کردیم. در ادامه قصد داریم نگاهی به برترین‌ها بیندازیم. برندهای محبوب ایتالیایی به داشتن سبکی خاص و استثنائی شهرت دارند، محبوبیت آن‌ها نیز به‌خاطر همین سبک بوده است؛ اما معمولاً مشتریانی خاص و مشکل‌پسند دارند. این قسمت به برندهایی می‌پردازیم که آوازه شهرت خود را به دلیل استفاده زیورآلات تولیدی‌شان توسط تعداد کثیری از مردم به دست آورده‌اند.

برند مارکو بیسگو Marco Bicego

برند مارکو بیسگو شهرت خود را مدیون نگاه معنادار است. زیورآلات تولیدشده توسط این برند الهام گرفته از معانی خاص هستند. مارکو بیسگو از زیورآلاتی ظریف اما پر مفهوم استفاده می‌کند. نمادهایی که معنایی پشت خود دارند، انتخاب‌های این برند هستند. تولیدات این برند به دلیل ظرافت و زیبایی مناسب برای استفاده روزانه است. از نمونه نمادها می‌توان به میخک، بال و مواردی این‌چنینی اشاره کرد.

برند بوتگا ونتا Bottega Veneta

برند بوتگا ونتا فعالیت خود را با تولید کیف‌دستی‌ها و کفش‌هایی نامتعارف و عجیب آغاز کرد. این برند برای درخشیدن بیشتر در دنیای مد و لوکس کردن محصولات تولیدی این برند، درست به کار تولید زیورآلات و اکسسوری زد. بااینکه زیورآلات تولیدی این برند طرح‌هایی خاص دارند؛ اما به دلیل استفاده نشدن از سنگ‌ها و جواهر زینتی در آن‌ها، این محصولات مناسب استفاده روزمره نیز هستند.

برند بی بونگیاسکا Bea Bongiasca

برند بی بونگیاسکا به رنگ‌بندی خاص و منحصربه‌فرد محصولات خود معروف است. در بین برندهای طلای ایتالیا، این برند نیز اکسسوری‌های ساده و شیک را که مناسب استفاده روزمره هستند، تولید می‌کند. دلیل خاص بودن این برند رنگ زیورآلات تولیدشده توسط آن است. فارغ از سنگ‌ها یا جواهرات به کار رفته، بدنه اصلی زیورآلات این برند نیز دارای رنگ‌بندی متنوع هستند.

برند ایپولیتا Ippolita

برند ایپولیتا از معدود برندهای فعال درزمینه طلا و جواهر است که به تولید اکسسوری‌های برجسته می‌پردازد. این برند نیز طراحی‌های خاص اما ظریف و سبک دارد. وجه متمایزکننده این برند از سایر برندها، استفاده از نقوش، سنگ‌ها یا بخش‌هایی برجسته در زیورآلات است.

برند بوسلاتی Buccellati

برند بوسلاتی طراحی خود را به سبک قدیمی نگه داشته است. این برند به سبک اوایل کار خود پایبند است. با وجود این طراحی ساده و نسبتاً قدیمی، این برند به دلیل پرداختن به جزئیات در طراحی‌های خود، توانسته جایگاهی در بین برندهای طلای ایتالیا پیدا کند.

در پایان شناخت برندهای ایتالیایی فعال در حوزه طلا و جواهر

در این مقاله سعی بر این شد تا برخی از پراستفاده‌ترین و محبوب‌ترین برندهای طلای ایتالیا معرفی شوند. به همین دلیل نیم‌نگاهی مختصر به دو دسته از مشهورترین برندهای ایتالیایی انداختیم. محبوب‌ترین‌هایی که در کنار محبوبیت تولیداتی گران‌قیمت دارند و برترین‌هایی که ساده بوده و مناسب استفاده روزمره هستند. برخی از این برندها تازه تأسیس بوده؛ اما برخی دیگر قدمتی چندین ساله دارند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 89 views بار دسته بندی : برندهای طلا و جواهر تاريخ : 26 ژوئن 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.