فیروزه ناب بزرگترین الماس سبز جهان : الماس درسدن - فیروزه ناب

بزرگترین الماس سبز جهان : الماس درسدن

این برلیان  حدود ۴۰٫۷۰۱ قیراط (۴۰ قیراط و هفتاد سوت ) وزن دارد و در حال حاضر در تالار سبز در شهر درسدن می باشد. رنگ این سنگ الماس ، به رنگ سبز روشن می باشد.  

به گزارش مرجع تخصصی طلا و جواهر ایران ، این الماس که برلیان سدن نام دارد درحدود ۴۰٫۷۰۱ قیراط (۴۰ قیراط و هفتاد سوت )وزن دارد و در حال حاضر در تالار سبز در شهر درسدن می باشد. رنگ این سنگ الماس ، به رنگ سبز روشن می باشد. 

بزرگترین الماس جهان عکس

از تاریخچه این برلیان اطلاع دقیقی در دست نیست ولی احتمال دارد که از هندوستان آمده باشد. این برلیان در حدود سال ۱۷۴۲ میلادی در اختیار آگوست سوم (Augustus III of Poland) پادشاه هلند ، قرار گرفت. 

بزرگترین الماس سبز جهان عکس

در سال ۱۷۶۸ میلادی، این الماس به عنوان زینت یک کلاه استفاده شد که توسط دو الماس بزرگ و ۴۱۱ عدد الماس کوچک احاطه شده بود.

بزرگترین الماس دنیا وزن + الماس سبز

این شی زینت بخش هنوز در تالار سبز شهر سدن نگهداری میشود. این سنگ الماس تراش اشک، بزرگترین الماس سبز طبیعی شناخته شده در جهان است که ۴۱ قیراط دارد. برای چندین دهه، این جواهر بی عیب و نقص بازدیدکنندگان موزه دولتی درسدن در آلمان را به خود خیره کرده بود، اما قبل از آن افتخار خانواده سلطنتی بود.

بزرگترین الماس دنیا قیمت

درسدن (به آلمانی: Dresden) پایتخت ایالت زاکسن در کشور آلمان است. این شهر از پایان جنگ جهانی دوم تا زمان اتحاد آلمان شرقی و غربی جز آلمان شرقی بود. این الماس گرانبها، از دو جنگ جهانی و ویرانی درسدن جان سالم به در برده است. توسط مسکو توسط کمیسیون غنائم شوروی گرفته شد و سپس بازگردانده شد.

 الماس درسدن

تهیه و تنظیم:مسعود رضایی – سایت فیروزه ناب(zar.ir)

منبع خبر: سایت زر

 
۲۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۷:۳۴:۲۷ بعد از ظهر

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 166 views بار دسته بندی : الماس و برلیان تاريخ : 20 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها