فیروزه ناب فرمول محاسبه قیمت سکه طلا، سکه تاریخ پایین و حباب سکه | - فیروزه ناب

فرمول محاسبه قیمت سکه طلا، سکه تاریخ پایین و حباب سکه | فیروزه ناب

فرمول محاسبه قیمت سکه را در این مقاله توضیح و میگوییم چگونه قیمت سکه را با توجه به انس طلا و قیمت طلا محاسبه کنیم و محاسبه قیمت سکه تاریخ پایین چگونه است؟

فرمول محاسبه قیمت سکه از چالش‌های جدی افراد علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در مورد این فلز ارزشمند است که علاوه بر زیبایی ظاهری، یک پشتوانه‌ی بسیار قوی و طولانی‌مدت محسوب می‌شود. پس‌انداز چند سکه می‌تواند به‌راحتی سرمایه موردنیاز برای حل چالش‌های غیرقابل‌پیش‌بینی را در برهه‌های خاصی از زندگی پیش روی شما قرار دهد. اما در کنار خرید هر سکه، چالش و پرسش‌هایی برای نحوه‌ی فروش و تبدیل آن به پول نقد وجود دارد.

فرمول محاسبه قیمت سکه طلا بهار آزادی - سایت فیروزه ناب

چگونه قیمت سکه را محاسبه کنیم؟

افراد به دنبال بهترین قیمت در هنگام فروش سکه هستند و هر سکه بسته به سیاست‌هایی که در مورد تولید و فروش آن به کار گرفته‌شده است، می‌تواند در هنگام فروش، ارزش متفاوت‌تری نیز داشته باشد. در ادامه به بررسی انواع بازارهای فروش سکه، فرمول محاسبه قیمت سکه و نحوه‌ی استفاده از نمودارهای قیمت طلا برای تخمین قیمت سکه خواهیم پرداخت.

چگونه قیمت سکه طلا را محاسبه کنیم؟ سایت فیروزه ناب

محاسبه‌ قیمت سکه تمام بهار آزادی به کمک نمودار انس جهانی

نمودار انس جهانی یکی از شاخص‌ترین معیارها جهت محاسبه‌ی قیمت طلاست که می‌تواند راهی سرراست و بهینه را پیش روی شما قرار دهد. برای محاسبه قیمت سکه با انس، کافی است تا قیمت یک انس طلا را در قیمت روز یک دلار ضرب کنید. نتیجه‌ی به‌دست‌آمده را بر عدد ۴٫۲۴۹۲۷ تقسیم کنید.

به‌این‌ترتیب قیمت یک سکه طلای تمام را به دست خواهید آورد. سکه تمام از کاربردی‌ترین ابزارهای انجام تجارت است که می‌تواند به‌سرعت مورد خریدوفروش قرار بگیرد. سکه رسمی و تمام یکی از بهترین ایده‌ها برای افرادی است که قصد دارند مقدار زیادی سرمایه را در قالب طلا پس‌انداز کنند و در طولانی‌مدت مورداستفاده قرار دهند. در ادامه مقاله نحوه محاسبه قیمت سکه به بررسی تأثیر کارمزد در قیمت نهایی سکه خواهیم پرداخت.

کارمزدی که به سکه‌های طلا تعلق می‌گیرد را فراموش نکنید

برخی تصور می‌کنند که با خرید سکه‌های طلا، دیگر نیاز چندانی به پرداخت کارمزد نیست. مزیت سکه درواقع به کارمزد کم آن نیست بلکه به فرم ساده‌ی آن است که می‌تواند با ریسک کمتری امنیت خود را حفظ کرده و در هنگام خریدوفروش، چالش خاصی را ایجاد نمی‌کند.

مزیت سکه به ویژگی‌های مطلوب آن برای سرمایه‌گذاری محض است. شما در هنگام خرید سکه ملزم به پرداخت حدی از کارمزد هستید که این حد درواقع برابر است با ۵۰۰۰ تومان برای ضرب سکه که در جریان محاسبه قیمت سکه لازم است به آن توجه داشته باشید.

در مورد شمش‌های طلا و سکه‌های گرمی که با ویژگی‌های زیبایی‌شناسانه‌ی خاصی به فروش می‌رسند و برای هدیه دادن در نظر گرفته‌شده‌اند، این میزان می‌تواند به میزان چشمگیری متفاوت باشد. پس فراموش نکنید که کارمزدها بی‌جهت تعیین نمی‌شوند و در بازار رقابتی فروش سکه و شمش‌های گرمی، طلافروشان در تلاش هستند تا علاوه بر حفظ زیبایی ظاهری، کارمزد مناسبی را در نظر بگیرند. در ادامه مقاله محاسبه قیمت سکه به بررسی عیار رایج در ساخت سکه بهار آزادی خواهیم پرداخت.

محاسبه قیمت سکه از روی طلا

برای محاسبه‌ی سکه عیار ۹۰۰، وزن آن را در قیمت هر گرم طلا ضرب کنید. نمودارهای قیمت روز طلا در عیارهای مختلف و در بازار ایران به‌سادگی در دسترس هستند و در این مورد می‌توانید از نمودار زنده‌ی قیمت جهانی طلا موجود در سایت طلا و جواهرات فیروزه ناب نیز استفاده کنید.

اما اگر بنا است در بازار جهانی و بر اساس قیمت روز طلا در بازار جهانی در مورد خریدوفروش سکه اقدام کنید، لازم است بدانید که تفاوت قیمتی خاصی بین قیمت روز طلا در بازار معاملات جهانی با هر کشور یا منطقه‌ی جهان دارد. درواقع در قلمرو هر کشور، وضعیت سیاست‌های پولی و مالی و اتفاقات روز، در افزایش یا کاهش و محاسبه قیمت سکه طلا تأثیرگذار هستند. همچنین بهتر است بدانید که قیمت روز طلا در بازار معاملات کشور ما اغلب اوقات بیشتر از قیمت جهانی طلا است. در ادامه مقاله روش محاسبه قیمت سکه به بررسی انواع اوزان تولید سکه خواهیم پرداخت.

سکه‌ها در چه وزنی تولید می‌شوند؟ مهم‌ترین سکه‌های مورد معامله در بازار ایران

دو نوع سکه به‌عنوان فرم رایج تجارت طلا در بازار ایران از سرشناسی و مقبولیت بالایی برخوردار هستند: سکه بهار آزادی و سکه امامی که اصطلاحا به آن سکه بانکی نیز گفته می‌شود. سکه بانکی سرراست‌ترین مسیر را برای تبدیل سکه به پول نقد می‌تواند پیش روی شما قرار دهد و کارمزد آن‌ها نسبت به فرم‌های دیگر طلا بسیار کمتر است.

سکه بهار آزادی و سکه امامی در فرم کامل یا تمام خود، وزنی معادل ۸٫۱۳۳ گرم دارند. ربع‌سکه وزنی معادل ۲٫۰۳۳ گرم دارد و نیم‌سکه هم معادل ۴٫۰۶۶ گرم است. بااین‌حال، این نوع از سکه‌ها طلای خالص نیستند و با عیار ۹۰۰ به فروش می‌رسند. در هنگام محاسبه قیمت سکه لازم است به عیار آن توجه داشته باشید.

واحدهای اونس را با یکدیگر اشتباه نگیرید

اونس واحدی برای شاخص گذاری فلزات گران‌قیمت من‌جمله پلاتین و نقره و طلا است. پس هرکجا که اسم اونس را شنیدید باید بدانید که این واحد لزوما به قیمت جهانی طلا اشاره ندارد. این واحد در اروپا و آمریکا شناخته‌شده است و نقش تعیین‌کننده‌ای در معاملات کلان ایفا می‌کند. اونس طلا چیزی معادل ۳۱٫۱۰۳۴۷۶۸ گرم است و در جریان محاسبه قیمت سکه می‌توانید از این شاخص نیز استفاده کنید.

تفاوت سکه امامی و سکه بهار آزادی

فرم سکه مورد معامله و رایج در بازار ایران مختص این کشور است و چیزی که شما به اسم سکه بهار آزادی می‌بینید، از سال ۱۳۵۸ تولید می‌شود. شما می‌توانید مناسبت انقلاب را در اسم مختص به این سکه نیز به‌راحتی مشاهده کنید.

 اصطلاح سکه طرح قدیم، درواقع اشاره به سکه بهار آزادی دارد که فرمی رایج در بسیاری از مناسبات عمومی بخصوص تعیین مهریه داشته است. اما سکه طرح جدید که اصطلاحا سکه امامی نیز نامیده می‌شود، با تصویری از امام خمینی ضرب می‌شود و وزنی مشابه سکه بهار آزادی دارد. برای سرمایه‌گذاری می‌توانید در مورد اعتبار هر دو سکه مطمئن باشید. در ادامه مقاله محاسبه قیمت سکه به بررسی بهترین شیوه‌های سرمایه‌گذاری در زمینه تهیه‌ی طلا و سکه خواهیم پرداخت.

بهترین شیوه‌ی سرمایه‌گذاری در مورد کدام دسته از سکه‌هاست؟

سکه تمام بهار آزادی و نیم‌سکه و ربع‌سکه، وزنی بیشتر از چند گرم دارند اما باتوجه‌به قیمت بالای طلا شما می‌توانید نمونه‌های یک گرمی سکه بهار آزادی و سکه امامی را نیز تهیه کنید. سکه‌های یک گرمی شیوه‌ی مناسب و بهینه‌ای برای پس‌اندازهای تدریجی و اندک‌اندک هستند و می‌توانند در طولانی‌مدت، پشتوانه‌ی مناسبی را برای پولی که پس‌انداز کرده‌اید ایجاد کنند.

قیمت سکه چگونه محاسبه می‌شود؟ بررسی پارامتر عیار

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در محاسبه‌ی قیمت سکه لازم است به آن توجه کنید، عیار آن است. شما امروزه می‌توانید شمش‌ها و سکه‌هایی با عیار ۲۴، ۱۸ و … را مشاهده کنید. بااین‌وجود، سکه بهار آزادی همیشه در عیار ۲۲ ضرب می‌شود. پیش‌ازاین گفتیم که شما لازم است در محاسبه‌ی قیمت سکه به عدد ۹۰۰ در فاکتور آن توجه کنید. عدد ۹۰۰ معادل طلای ۲۲ عیار است و نشان می‌دهد که ۹۰۰ از واحد ۱۰۰۰، متشکل از طلای خالص است.

طلای رایج و زینتی موجود در بازار عموما در قالب طلای ۱۸ عیار تولید می‌شود و طلای ۱۸ عیار یک عیار شاخص و تثبیت‌شده در بازار ایران است بااین‌حال، کافی است به کشورهای دیگر سفر کنید و بازار معاملات طلا و جواهرات را مشاهده کنید.

طلای ۲۱ عیار در بازارهای عربی از محبوبیت برخوردار است و در کشورهای اروپایی و همچنین روسیه، عیارهای زیر ۱۰ نیز کاربرد دارد. طلای ۸، ۹ یا ۱۰ عیار، میزان بسیار کمی از طلای خالص را در درون خوددارند اما عرف عمومی تعیین می‌کند که چه عیاری به محبوبیت برسد. در ادامه مقاله محاسبه قیمت سکه به بررسی بیشتر واحد اونس و تأثیر آن در مناسبات جهانی و بخصوص بازار خریدوفروش سکه خواهیم پرداخت.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی شد تا به‌طور اجمالی در موردمحاسبه قیمت سکه و شاخص‌های تاثیر گذار در این فرمول صحبت شود. سکه از محبوب‌ترین شیوه‌های سرمایه‌گذاری در کشور است و شما می‌توانید شاخص‌های لازم جهت محاسبه‌ی قیمت واقعی سکه طلا را به کمک تابلوی موجود در سایت طلا و جواهرات فیروزه ناب به‌صورت لحظه‌ای دنبال کنید.

سکه ‌یکی از ایمن‌ترین روش‌های پس‌انداز است که می‌تواند در یک بازه‌ی زمانی طولانی، پشتوانه‌ی مناسبی را برای شما ایجاد کند. به این منظور بهتر است با اطلاع کامل وارد این بازار شده و خریدی امن و بهینه را انجام دهید.

منبع خبر: اختصاصی سایت فیروزه ناب

 
۸ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۸:۳۹:۲۴ بعد از ظهر

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 166 views بار دسته بندی : سکه | سکه طلا | انواع سکه | همه چیز درباره سکه تاريخ : 31 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.