فیروزه ناب چگونه مرواریدهای پرورشی ساخته می شوند؟ - فیروزه ناب

چگونه مرواریدهای پرورشی ساخته می شوند؟

از آنجایی که مروارید جز جواهرات خیلی زیبا و منحصر بفرد می باشد باعث شده که از دانه های مروارید پرورشی نیز در صنعت طلا و جواهر سازی اشتفاده شود…

همان گونه که در مقاله مروارید چیست و چگونه تشکیل میشود؟ گفته شد، مرواریدها بدون نیاز به تراش در طبیعت وجود دارند. اما از آنجایی که مروارید جز جواهرات خیلی زیبا و منحصر بفرد می باشد باعث شده که از دانه های مروارید پرورشی نیز در صنعت طلا و جواهر سازی اشتفاده شود.

 

مروارید پرورشی

 

البته باید عنوان کرد که مرواریدهای پرورشی، را نمی توان بدلی نامید. این مروارید ها طبیعی هستند که به دست انسان ولی با کمک طبیعت به حالت طبیعی در آمده اند.
به گزارش مرجع تخصصی طلا و جواهر ایران ، در واقع به هر مرواریدی که توسط انسانها تحت تاثیر و دست کاری که در نهایت به تولید منجرشوند، مروارید پرورشی گفته میشود. مروارید پرورشی در محیطی شبیه محیط زیست طبیعی اما کنترل شده توسط انسان انجام می شود.

 

تولید مروارید پرورشی

 

صنعت ساخت مروارید پرورشی باعث شده است تا قیمت مرواریدهای با کیفیت خوب بسیار کاهش یابد و توانایی خرید این سنگ گرانبها را به بسیاری از خانواده ها داده است.
پرورش مروارید مراحل مختلفی را دارا می باشد که شامل صید و تکثیر صدف مادری، هسته گذاری، برگرداندن به درون آب، دوره نگهداری و مراقبت و سرانجام برداشت می باشد.
فرآیندهای پرورش مروارید بسیار تخصصی می باشد که نیازمند تجربه و افراد کارآزموده می باشد.

تهیه و تنظیم:مسعود رضایی – سایت فیروزه ناب(zar.ir)

منبع خبر: سایت زر

 
۲۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۷:۱۳:۸ بعد از ظهر

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 41 views بار دسته بندی : انواع سنگ های قیمتی و خواص آنها تاريخ : 20 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.